בשבוע שעבר ארזנו מזוודות, המראנו לאמסטרדם והגענו לכנס Digital Marketing World Forum, שכמובן היה מרתק ומעורר מחשבה. אם לא הייתם בכנס, לא נורא! סיכמנו בשבילכם את עיקרי הדברים:
הקשר עם הלקוח
- הקהלים משתנים, אבל השפה של המותג צריכה להיות עקבית: בצבע, בצורה, בלוגו ובגישה.
- תמיד יש לחשוב על שיח שונה לקהלים שונים ולדבר אחרת לגברים, לנשים, לאנשי עסקים ועוד.
- הלקוח שלנו רוצה לראות הכל ברור ונגיש, ולכן המסר חייב להיות על המודעה בצורה בולטת ונקייה, גם על חשבון השם של המותג. יש לזכור – המסר הוא זה שיעבור בתוך 2-3 שניות ושום דבר אחר לא.
- 50% מהמשווקים לא יודעים בוודאות אילו מסרים עבדו בקמפיינים ואילו קמפיינים הביאו את הטוב ביותר.
- קריאייטיב, קריאייטיב ועוד קריאייטיב.
- חובה לחשוב מה הקהל רוצה ולא רק מה המותג רוצה לשווק, ולתת למותג לנשום.
- 75% מהתוכן בפרסומות בפייסבוק הוא וידאו.
פרסום ועסקים
- הברנדים הגדולים משתלטים על שטחי הפרסום ודוחקים חברות בינוניות או קטנות. כמו כן, עסקים שמתבססים אך ורק על "מפה לאוזן" פשוט לא יכולים להתקיים.
- שקיפות היא ערך עליון מבחינת הצרכן.
- כיום הבטחות כמו שיעור חינם, ייעוץ חינם ונסיעת מבחן חינם כבר לא עובדות.
Storytelling
- יצירת רגשות אצל הלקוח זה הדבר הכי חשוב שיש. כך למשל לנד רובר הפיקו סדרת סרטונים סביב רגשת הסקרנות והדחף לגלות, והמכירות קפצו ב-200%.
- מומלץ להפריד במודעות בין גברים ונשים, לעורר נוסטלגיה אצל הלקוחות ולדבר על בית ההורים, זכרונות ועוד.
- בכל קמפיין נתון, חובה לחשוב מהו הרגש המוביל שהוא מעורר בנו: לגרות את הפרשת האוקסיטוצין במוח ואת הזכרונות בתת המודע.
- הקהל חייב להיות במרכז ולא המותג.
פרסומות ורכישה
- תמיד צריך לזכור – הקהל לא אוהב פרסומות, וזה לא הייעוד המקורי של פייסבוק.
- אז מה עושים? מעניקים לקהל הרגשת אמון. אם כבר אז כבר.
- המסר הנכון – לאדם הנכון – בזמן הנכון.
- ההצלחה היא להביא את הלקוח מזר מוחלט ללקוח מרוצה, זו חתיכת דרך. בלי סיסמאות נדושות, בלי הבטחות סרק! צריכים לייצר אצל הלקוח בטחון ואמפתיה.
- "אם אנשים אוהבים אותך הם יקשיבו לך, אם אנשים יבטחו בך הם יעשו איתך עסקים.