פעם, הדרך הכי טובה לשיווק אולמות אירועים הייתה באמצעות שלט חוצות, פרסומות בעיתון, בטלוויזיה וברדיו. כבודם של האמצעים הללו במקומם מונח, אבל בכל מה שקשור לשיווק אולמות אירועים, צריך להגיד את האמת, שהיעילות שלהם מוגבלת. כמה מוגבלת? חשבו בעצמכם – אם אתם מפרסמים בעיתון (פרסום שעשוי לעלות אלפי שקלים!), כמה מבין הקוראים הם זוגות מאורסים שמתגוררים בקרבת מקום?! אם התשובה היא בין "וואלה, לא יודע" ל"סביר להניח שלא הרבה", סימן שאתם צריכים לחשב מסלול מחדש ולהכיר את העולם המופלא של הדיגיטל.
שיווק אולמות אירועים – אי אפשר בלי זה
אין ספק שהדרך האולטימטיבית לשיווק אולמות אירועים היא באמצעות הרשת. במילא בני 20+ נמצאים שעות על גבי שעות במחשב. לשם כך יש לפתוח אתר יפה ומעודכן שכיף להיות בו, לדאוג לתוכן איכותי, רהוט ומהימן, להשלים באמצעות סושיאל מתוחזק ומתוקתק (פייסבוק ואינסטגרם, במקרים מסוימים גם לינקדאין וטוויטר ובקרוב גם טיק טוק יצטרף), ולא לשכוח באנרים באתרים חיצוניים, וכן פרסום אורגני וממומן יחדיו בגוגל. נכון, בעבור מי שלא גדל לתוך זה מדובר בשמות קצת מבלבלים ומושגים חדשים, אבל מומחי שיווק (ובפרט מומחי שיווק אולמות אירועים שמכירים את הענף לעומק) יידעו איך לקחת אתכם יד ביד למסע הזה.
ומה עם קריאייטיב?
לצד כל העניינים הטכניים, הפלטפורמות והנכסים הדיגיטליים (שיש להם חשיבות מכרעת, כמובן), צריך לזכור מה לא פחות חשוב – הקריאייטיב. כלומר, איך לתת לאולם שלכם אופי, אישיות ומשמעות נוספת, איך לארוז אותו בפני הלקוחות הפוטנציאליים, איך לטפח לו תדמית, ואיך להתבטא ברחבי הרשת בצורה קולחת, מעניינת, שנונה וכיפית. השילוב בין כל הפלטפורמות הדיגיטליות (שדורשות ידע טכנולוגי והתעדכנות בלתי פוסקת בעולמות הרלוונטיים) וקריאייטיב (שדורש דימיון, שנינות, מחשבה וכשרון כתיבה) הוא המתכון המושלם לשיווק אולמות אירועים. שני צדדים של אותו מטבע. יין ויאנג שמשלימים זה את זה ואי אפשר לנתק אותם. אם אתם רוצים להדגיש כמה אתם טובים, כמה שאתם מתעלים מעל האחרים ולספר שיש בכם משהו שאין במתחרים, זאת הדרך שלכם. שתי מערכות שפועלות זו לצד זו שירימו את אולם האירועים שלכם לגבהים חדשים.