מיתוג עסקי – היכן שלא תסתכלו, זה שם

A business vintage sign that says 'Come in We're Open' on Cafe / Restaurant window. Image of abstract blur restaurant with people. Restaurant with customer for background usage

מיתוג עסקי הפך להיות buzz word מוצדק לחלוטין בשנים האחרונות, שצץ לו היכן שלא תסתכלו.

בימינו, אפילו מסיבת יום הולדת תמימה לילד באה בעסקת חבילה עם מיתוג, לוגו, אסתטיקה מסוימת שהולכת כחוט השני בכל פינה ועוד.

בהמשך, מיתוג אותנו בתחומי חיים רבים מספור, ובמיוחד בעולם העסקי.

מיתוג עסקי פירושו 360, מעטפת, אשר מלווה את העסק.

דבר לא נעשה במקרה, רק כדי לסגור פינה, אלא ניכר שהתקיימה חשיבה מעמיקה על כל פרט ופרט.

ישנה סקאלת צבעים קבועה, פונט קבוע וסגנון ניסוח אחיד בכל מה שמלווה את העסק – וזה עוד לפני שדיברנו על לוגו וסלוגן.

מהשילוט בכניסה לבית העסק, דרך הפוסט בפייסבוק ועד העיצוב של המשרדים, הכל מדבר באותה שפה, אחידה, אסתטית ונעימה לעין.

אם המיתוג נעשה בצורה מוצלחת, העסק גדל יחד איתו, והמיתוג עצמו הופך להיות אייקוני. רק חשבו על שילוב צהוב וכחול שמזוהה עם IKEA או אדום וצהוב שמזוהה עם מקדולנדס.

בקיצור, למה שלא תלכו על מיתוג עסקי גם לעסק שלכם?

לא, אין עסק קטן מכדי לחשוב על מיתוג עסקי

יש עסקים שעלולים לחשוב שהם קטנים מכדי לחשוב על מיתוג עסקי, ולא בצדק.

"מה לי ולמיתוג עסקי?" הם אומרים.

"אני עסק קטן עם מחזור מכירות קטן, אז בשביל מה?".

"גם ככה יש לי עבודה, בעיקר מפה לאוזן, אז מה הטעם להיכנס להוצאה?"

"אני לא יודע איך לעשות את הצעד הראשון שיוביל למיתוג עסקי, איך לדעת איזה משרד טוב ואיזה פחות, ואיך לדעת שלא עובדים עליי".

ובכל, לכל הסוגיות האלה יש פתרון, והוא יותר פשוט מכפי שאתם חושבים.

כל בעל עסק יכול ליהנות מהיתרונות של מיתוג עסקי, עסק קטן יכול לגדול וכדאי שאכן יעשה זאת, ההוצאה לא חייבת להיות גבוהה, ותהיו בטוחים שתדעו מהר מאד אם יש לכם עסק עם מקצוענים או לא.

בקיצור, לא משנה אם אתם חושבים פעמיים (זה מובן לחלוטין), אתם יכולים להיות בטוחים – אם הלכתם על זה, בחרתם נכון.

מיתוג עסקי – איך מתחילים בכלל?

נכון, לא כולם באים עם ידע בתוכן, פרסום, עיצוב גרפי ושיווק. ועדיין, בעל עסק שיש לו אינטואיציה, יידע לזהות מהר מאד אם הוא בחר במשרד מיתוג עסקי טוב.

כמובן שאפשר לקבל המלצות, לשאול קולגות ולראות את העבודות הקודמות של אותו עסק מדברות אליכם או שלא.

בפגישה הראשונה תוכלו לספר מי אתם, מה מבדיל אתכם מהמתחרים, מה המטרות שלכם, מי קהל היעד ומי תרצו שיהיה קהל היעד.

על סמך זה, משרד המיתוג ייצא לדרך, ויתחיל לגבש לכם שפה של ממש, מאל"ף ועד ת"ו. בסוף, כל שעליכם לעשות זה לבחור.

בשורה התחתונה – יהיה לכם מיתוג עסקי יפה שקולע לטעמכם ולמטרה שלכם, כזה שרק תרצו להראות לעולם.

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email