חשבו על זה: למה האתרים שלכם חייבים מעצב UI

7f489d8f-5142-4775-b982-faae40f8cf43
בעידן בו מבינים יותר מתמיד את החשיבות של הרגש בתהליך המכירה, ולא רק את הצד הרציונלי, אסור להסתפק באתר פונקציונלי, אלא להעניק לגולשים את החוויה הכי נוחה שיכולה להיות

רובנו שמענו את המונח UI/UX בעיקר מתחום עיצוב האתרים והתכנה, ובשביל מי שלא מגיע מהתחום, UI (חוויית ממשק) ו-UX (חוויית משתמש) נשמעים אותו הדבר. תנו לנו לספר לכם – הם לא. בדיוק כמו האונה הימנית שאחראית על היצירתיות והדימיון, והאונה השמאלית שאחראית על סדר וארגון, אלו שתי פונקציות נפרדות שנותנות משהו אחר.

אז אם בימים אלו אתם שוקלים בניית אתר, אסור לכם לוותר על הבנה מעמיקה של שני המושגים הללו.

חוויית משתמש קובעת מה המוצר שלכם (כלומר, האתר) אמור לעשות, כדי לתת את התמורה הכי טובה למחיר. הם עובדים על אסטרטגיה, רשימת דרישות, המבנה, השלד, פני השטח, ובעצם מה שהופך את המוצר למה שהוא. אלא, שמעצב חוויית משתמש לא תמיד יודע איך לגרום למוצר להיות יפה ואטרקטיבי, ובמקום זאת הוא מתבסס על הפן הפונקציונלי. כלומר, האתר יספק את כל המידע, אבל לא יגרום לגולש לרצות להישאר בו. 

כאן נכנס לתמונה מעצב חוויית הממשק, שמכניס את הפן היצירתי והאסתטי למוצר,כמובן למערך השיווק שלו, מהלוגו, דרך פלטת הצבעים, ועד האתר והאפליקציה שמקושרים אליו. דוגמה קלאסית לחשיבות של חוויית הממשק היא המוצרים של Apple שהפכו לפורצי דרך בתחום, וסיפור הצלחה היסטרי. לפי מחקרים שונים, הקפדה על חוויית הממשק יכולה להוביל לעלייה של עד 50% במספר הלידים. מעצב חוויית הממשק הופך את האתר לאסתטי יותר, ידידותי, כזה שכיף להיות בו.

כפי שאתם מצליחים להבין, חוויית המשתמש וחוויית הממשק קשורות זו לזו, ומהוות שני חלקים של אותו שלם. הרגש מול הרציונל. במילים אחרות – אי אפשר לוותר על מעצב UI, או מישהו שיידע איך לגרום לאתר שלכם להיות הכי יפה ומזמין שאפשר. אז מה עליכם לעשות? פשוט לדאוג שהאתר שלכם עובר תחת עיניו של מומחה בחוויית ממשק. רק טוב ייצא לכם מזה.

 

 

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת