הליכה, קצת אחרת – הכירו את חוג ההליכה הנורדית בבת חפר

85532cf8-348b-469f-b173-44f4a214f5ef (1)

חיטוב, בריאות, אוויר צח ועוד הרבה יותר: ענף ההליכה הנורדית, שכבר הספיק לצבור תאוצה בעולם, נחת בארץ והגיע לבת חפר. הגיע הזמן להכיר אותו

ענף ההליכה הנורדית זוכה לפופולריות רבה ומוצדקת לחלוטין בעבר לים, ובאחרונה הוא מחלחל גם בארץ. למי שלא מכיר, נספר שמדובר בטכניקת הליכה מיוחדת בה הולכים באמצעות מקלות ומשלבים את כל ארבע הגפיים בפעילות. במרכז הקהילתי בת חפר תוכלו למצוא אימוני הליכה נורדית בהדרכתה של יעל בן צבי, שמעידה על עצמה שהיא מחוברת לענף מעומק לבה. באימונים בהדרכתה, המתקיימים בין שבילי היישוב, תוכלו ליהנות מכל היתרונות שבענף המסקרן הזה. ישבנו איתה לשיחת היכרות:

אז מה זה בכלל הליכה נורדית?

"זו פעילות גופנית שמפעילה את רוב השרירים בגוף: גפיים תחתונות ופלג גוף עליון", מסבירה יעל. "היתרון הוא שהעומס מתחלק על ארבע גפיים. תוך כדי הליכה לומדים טכניקה, מה ששורף קלוריות, משפר סיבולת לב ריאה, העבודה על המקלות עוזרת לקואורדינציה ולקשר בין שריר לעצב. בנוסף, הפעילות היא בחוץ, בשבילים של בת חפר, וזה חלק מהכיף. בכל מקרה, ברגע בו לומדים את הטכניקה, אפשר לעלות בעצימות".

מה המקור של ההליכה הנורדית?

"היא התחילה בפינלנד, לקראת עונת הסקי. מהר מאד גילו שמדובר בסוג ספורט בפני עצמו, ובאירופה אפשר לראות ילדים ומבוגרים הולכים עם מקלות".

למי מתאים חוג ההליכה הנורדית?

גברים ונשים מכל הגילאים, כולל אוכלוסייה מתבגרת שעברה שמתמודדת עם בעיות בריאות, וחשוב לה לעסוק בפעילות גופנית. "הליכה נורדית מתאימה בדיוק למי שמפחד להתחייב לחדר כושר, לשיעורים. גם חסרי מוטיבציה מסיימים את האימונים ב"איזה כיף שהעזתי!". נכון, בהתחלה יש כאלה שמפחדים, אבל הקבוצה עצמה היא סוג של תמיכה. זה טוב גם למי שיש לו פציעות – גב, ברכיים וכן הלאה. הכל מותאם אישית.

"השבילים של בת חפר הם חדר הכושר הכי טוב – מתחת לשמיים והכוכבים, לפגוש אנשים, ללכת בקצבאישי וקבוצתי יחד. המאמץ לא מורגש אבל בסיום מרגישים "וואלה, עשיתי פעילות גופנית.

"עם הגיל יש שחיקה ביולוגית וירידה קוגניטיבית, ואנחנו משמרים ומטפחים את היכולות, ובזכות זאת הבטחון העצמי של המתאמנים עולה. יש לי מתאמנים בני 50+ שיוצאים לטרקים בחו"ל!" היא מתגאה.

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת