כך תשרדו לאורך זמן בענף האירועים

WhatsApp Image 2019-11-13 at 12.31.38
אל תחששו לרדת אל העם, בצעו מחקר מעמיק והיו מוכנים נפשית (וכספית) לאתגרים: אנשי ענף האירועים, כך תישארו במשחק במשחק לאורך זמן

נפתח בנתון שכל אחד מענף האירועים צריך להכיר: ב-10 השנים האחרונות נסגרו לא פחות מ-40 מתחמי אירועים. נכון, מדובר בנתון מדאיג למדי ואף אחד לא רוצה להיכנס לסטטיסטיקה, אך החדשות הטובות הן שיש מה לעשות. שוחחנו עם גיל אשכנזי, מוותיקי ענף האירועים הישראלי, שמאחוריו מעל 25 שנות ניסיון. קבלו 5 טיפים שגם אתם תוכלו ליישם.

 

טפחו נאמנות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי בהתנהגות הלקוחות. אם פעם היו כמה מותגים שנחשבו לחזקים ביותר בענף האירועים, היום זה כבר לא שחור ולבן, השוק פתוח מתמיד ורמת הנאמנות למותג יורדת. אז מה אפשר לעשות? לבנות על לקוחות חוזרים, למשל כאלה שחגגו חתונה ויחזרו לברית או מסיבת המצווה, או שימליצו על המקום לחברים ואחים. "אז שמרו על קשר, טפחו נאמנות, שלחו ברכות לחג או יום נישואין שמח", ממליץ גיל.

 

פרסמו מחירים

"אפילו המותגים המובילים בעולם, למשל מענף רכבי היוקרה, הבינו שהם צריכים להצהיר על המחיר, ובהזדמנות זו גם לתת טווח מחירים רחב". בניגוד לחששות, פרסום המחירים לא יפגע ביוקרה של מתחם האירועים, אלא להיפך – ינגיש אותו לזוגות שמהססים לעשות את הקשר הראשוני, מתוך הנחה שהמקום יקר מדיי עבורם.

חשוב להבין – הצרכן של 2020 חי בעולם של הטבות ומבצעים, ורוצה לדעת כמה שיותר, כאן ועכשיו. הצהרות חסרות משמעות כמו "מחירים מיוחדים" לא תמיד מוכיחות את עצמן, אז שמרו על ראש פתוח.

 

הכירו את המתחרים

גם אם ברור לכם שאתם יותר טובים מהמתחרים שיושבים באותה נישה, אל תוותרו על אצבע על הדופק. שלחו לקוח סמוי, בדקו איך אנשי המכירות עובדים, וכמובן אל תפסיקו להתעדכן על הנעשה בסושיאל.

 

צרו בידול

בהמשך לסעיף הקודם, חשבו איך אתם מתבלטים על פני המתחרים. שף מפורסם, למשל, יכול להועיל מאד בבידול, במיוחד בתקופה בה שפים זוכים למעמד של סופרסטארים.

 

הכירו את הצרכן הישראלי

"מחקרים מהשנים האחרונות מראים – הצרכן הישראלי משתהה יותר מאי פעם, בפרט כשמדובר ברכישות גדולות". תמיד ידענו שהצרכן הישראלי לא פראייר, ועכשיו זה ברור מתמיד, אז קחו בחשבון שלפניכם דרך ארוכה עד הסגירה המיוחלת. כמו כן, אל תיקחו אף אחד בכיס שלכם: גם זוגות שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי גבוה ישוו מחירים.

 

היכונו לאתגרים

ענף האירועים הישראלי כולל מאות מתחמים, התחרות עזה מתמיד, וכתוצאה מזה חלה שחיקה במחירי המנות. במקביל ישנה עלייה בהוצאות הקבועות כמו שכירות, ארנונה וכוח אדם, והרבה גנים נכנסים להפסדים. אז מה עושים? אל תצפו להפוך לשם הבולט בענף בן לילה, והיו מוכנים להוצאות. בנוסף, אל תיסחפו עם ההלוואות מול הבנקים, ובמידת הצורך, אל תהססו לצאת במבצעים.

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת