עדכון אלגוריתם בגוגל – ללכת שבי אחריה

מדוע חשוב להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לעדכון אלגוריתם בגוגל?

מדי כמה חודשים מכריזה חברת גוגל בריש גלי על כך שיש בכוונתה לשנות את טבעו של האלגוריתם שעל בסיסו נבנה סדר התצוגה ואופן התצוגה של התוצאות המוצגות במנוע החיפוש שלה. מהבחינה הזו, כל עדכון אלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל הוא בבחינת אירוע מכונן בעבור אנשי המקצוע שעוסקים בקידום באינטרנט – וגם עבור האנשים שמקדמים את העסק שלהם בעצמם – ללא סיוע חיצוני. אם המושג אלגוריתם חיפוש לא היה מוכר לכם עד כה – הנה כמה סיבות טובות להכיר אותו – ולעקוב אחרי כל העדכונים שיוצאים ממטה החברה המפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם.

חשיבותה של הנוכחות בעמוד הראשון

הסיבה העיקרית והחשובה ביותר אשר בגינה כדאי להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע אל עדכון אלגוריתם בגוגל היא שהעדכונים משפיעים על מיקומו של האתר שלכם במנועי החיפוש. אם לא תעקבו אחרי העדכונים ולא תעדכנו את האתר שלכם בהתאם, תמצאו את עצמכם מדרדרים מחוץ לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, שזה בערך כמו להימחק ממנו כמעט לחלוטין כיוון שיותר מ-95% מהגולשים לא טורחים להגיע לעמוד השני ואילך.

החטא ועונשו

בנוסף, אם לא תעקבו אחרי העדכונים שמופצים על ידי גוגל ואחרי הרציונל והוראות היישום שעומדים מאחוריהם תוכלו למצוא את עצמכם מוענשים על ידי גוגל באמצעות הורדה אוטומטית למקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש בגלל שעברתם על התקנות החדשות.

בהקשר הזה ראוי להזכיר את החלתו של "עדכון פנדה" אשר יצא לאוויר העולם לראשונה ב-2011 ומאז זכה לכמה עדכוני גרסה נוספים. מטרת העדכון המקורי הייתה להילחם בתופעת התוכן השיווקי הירוד באתרי האינטרנט באותה התקופה – ולמעשה להעדיף על פניהם אתרים המבוססים על תוכן איכותי, מעניין ובעל ערך מוסף. כתוצאה מכך, נוצר מצב שבו אתרים שהתבססו על חזרה סתמית על ביטוי חיפוש מסוים ללא הקשר ברור מצאו את עצמם בתחתית מנוע החיפוש – ואילו האתרים שמהם ניכר היה כי נכתב תוכן מושקע שעונה על דרישות האיכות של גוגל – תוגמלו והועלו למקומות גבוהים ובולטים יותר.

 

 

העדכונים משפיעים על שיטות הקידום של המקצוענים

לבסוף, המעקב השוטף אחר עדכון אלגוריתם בגוגל חשוב מאוד גם עבור אנשי המקצוע שעוסקים בפיתוחן של שיטות הקידום השונות. במידה מסוימת, עדכוני האלגוריתם של גוגל הם במידה רבה "התנ"ך של אנשי ה-SEO משום שמדובר הלכה למעשה בסט מרוכז של הוראות מתעדכנות באשר למה שמותר ומה שאסור לעשות לצורכי הקידום של אתרי הלקוחות.

אחד העדכונים האחרונים שנועד לעשות סדר בדיוק בקטגוריה הזו היה עדכון גוגל פינגווין (כן כן, פינגווין) שיצא לראשונה ב-2012 ושודרג מאז מספר פעמים. מטרת העדכון הייתה בין היתר להבהיר למקדמי האתרים כי החלפה מוגזמת של קישורים בכמויות שאינן סבירות תוביל לפגיעה בדירוג האתר במנועי החיפוש כפועל יוצא של "אופטימיזציית יתר" (Over-Optimization). לצד זה, העדכון נועד למגר גם את השימוש במילות המפתח הסתמיות ובתוכן שאינו מספק כאמור ערך מוסף של ממש לגולשים.

לסיכום, בין אם אתם עוסקים בתחום הקידום למחייתכם – ובין אם אתם מקדמים אך ורק את האתר העסקי שלכם, הרי שכדאי לכם מאוד להתעדכן באלגוריתמים החדשים מבית מדרשה של גוגל מעת לעת – אחרי הכל – אם אתה לא שם – אתה לא קיים.

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת