מתן גל לה פמיליה

מתן גל לה פמיליה :"ענף האירועים עובד בקצב מסחרר ואנחנו צריכים להמציא את עצמנו כל יום מחדש".  רכבת של אתגרים והצלחות עומדת מאחורי הסיפור של קבוצת לה פמיליה ובראשה הבעלים מתן גל. היום, מתן מביט קדימה עם שלושת החברות המצליחות של הקבוצה, ומאמין שחיוך יסדר הכל.

למרות גילו הצעיר (34), האמביציה והאופטימיות של מתן גל הביאה אותו לעמוד בראש אחת הקבוצות המעניינות היום בענף האירועים, לה פמיליה. מתן מספר שהקבוצה, כשמה כן היא, "משפחה" גדולה המורכבת  מחברת הקייטרינג החלבי לה פמיליה – קייטרינג משפחתי המתייחס ללקוחותיו ועובדיו כמשפחה, דליברי – מגשי אירוח מפנקים, גרינפילד- ביסטרו ומתחם אירועים בגולף געש ואקסודיה – מתחם אירועים תל אביבי.

לה פמיליה- הכל מתחיל במשפחה 

מתן גל לה פמיליה , נשוי פלוס 2, מתגורר בקיבוץ העוגן. את דרכו המקצועית החל לאחר השחרור מהצבא כשפתח חברה של אספרסו בר לאירועים, שנקראה בזמנו "פולי קפה". מתן התאהב בקונספט והפך את החברה לגדולה ומבוקשת ועם הביקוש למעשה נולדה לה פמיליה. "בניתי את כל הקונספט שנקרא לה פמיליה, בסך הכול עם כמה שקלים שחסכתי בצבא…" מספר מתן. "את החברה בניתי מתוך תחושה שחווית האירוח זקוקה למוצר משלים, עם הערכים שמנחים אותנו: אוכל טוב ושירות מצוין".

דלת שנפתחת- הזדמנות ששווה זהב

מתן גל לה פמיליה , מתגאה במיוחד בהצלחה מתמשכת בענף הקייטרינג העסקי שמציעה לה פמיליה ובתוכה אירועים בולטים בהוויה הישראלית. כמו כן הוא מציין בהתרגשות את הקמת המותג "איגלו", בכך שסיפקה חווית גלידה ייחודית שטרם הכרנו כאן קודם.

עוד סיבה ממש לא קטנה לחגוג הצלחה, היא ציון 4 שנים לפתיחתה של "גרינפילד" מסעדה ואירועים במועדון הגולף בגעש. את שלל ההצלחות הוא זוקף בראש ובראשונה לאשתו ש"הסכימה ומסכימה להיות חלק מההרפתקה הזו מהיום הראשון שלה". מתן לא שוכח את החברים והמשפחה שלקחו, לדבריו "חלק מרכזי בהתפתחות העסקים ועברו איתי חתיכת דרך".

בעולם האירועים, דלת שנפתחת שווה זהב וכך באמת, בזכות מספר חברות הפקה שנתנו ללה פמיליה במה בתחילת דרכה, החברה הצעירה וחסרת הניסיון פרצה קדימה במלוא הכוח. מתן מציין לטובה אירועים שנטועים בהיסטוריה של החברה כגון: כפר המוסיקה של קוקה קולה בניצנים, נסקפה בכיכר רבין, חנויות מגנום, אירועי סלקום ווליום ועוד מאות חברות שבחרו בנו לאורך הדרך.

אירועים כהרפתקאת חיים

לצד הנמרצות, הרצון והיכולות של לה פמיליה וחברותיו הנוספות של מתן גל , עברו על ענף האירועים בכלל, ועליו בפרט תקופות מלאות בעליות ומורדות. מתן מספר על הקשיים במהלך הדרך שלוו ב"משברים ומיתון של חברות, עסקים שנסגרו, שותפויות לא מוצלחות, בירוקרטיה מעכבת, טעויות של חוסר ניסיון וכו'".

מתן גל לה פמיליה  מעיד על עצמו שהשכיל מכל השינויים שעבר ושהוא "בוגר משופשף של האוניברסיטה של החיים. אני ממשיך ללמוד כל יום ואני מאמין שהמפתח להצלחה לאורך כל הדרך נעוצה בגישה של שירות מהיר, סבלני, מקצועי ומחויך ללקוח".

 מאחורי כל עסק- עומד שם מצליח

כל עסק בעולמו של מתן נושא ערכים ומשמעות משל עצמו. כך למשל, השם "לה פמיליה", שבשונה מההשוואה הבלתי נמנעת לארגון האוהדים של קבוצת בית"ר ירושלים, נולד מתוך אהבה עזה למטבח האיטלקי וכן לאור העובדה שלחברה ישנה 5 מותגים שהם כמו הבנים במשפחה (stations, cocktail party, catering, igloo mix ו- delivery)

השם גרינפילד, הלקוח מעולם הגולף ניתן למתחם האירועים הממוקם מול משטחי דשא ירוקים ועצומים מול מגרש גולף רחב מימדים. את הפתעת השמות תמצאו דווקא במתחם האירועים אקסודיה. פירוש השם  הוא סוג של מפלצת בלתי מנוצחת. "באנו לפה בשביל לנצח",  אומר מתן בחיוך.

פוגשים את הלקוחות בכל סביבה עם חיוך

אחת המגמות הבולטות בענף האירועים בשנים האחרונות היא שלצד ההתפתחות והשינויים שעובר הענף, עולות הדרישות והבקשות מצד הלקוחות ובמקביל המחירים יורדים.

"הלקוחות מאתגרים אותנו בכך שהם רוצים לקבל הכי יפה, הכי טעים והכי גדול, ובתקציב מוגבל", אומר מתן. ודווקא בסביבה של תחרות, מוסיף מתן, העסקים שלו מתחדשים. "התחרות גורמת לנו להיות ערניים, להתחדש  ולמצוא פתרונות אירוח שמתאימים כאן ועכשיו ללקוחותינו".

היום קבוצת מתן גל לה פמיליה נותנת מענה רחב לאירועים ופוגשת את לקוחותיה בסביבות מגוונות שמאפשרות מתן ביטוי יצירתי לשלל המוצרים של החברה: ביסטרו ומקום לאירועים במרחבים פתוחים באווירה כפרית, בית אירועים אורבני בצפון תל אביב, קייטרינג מלא ונייד לכל פינה, מגשי אירוח לכנסים, אירועים וישיבות ועוד.

מתן מדגיש כי מימד נוסף שמייחד את כלל השירותים בחברות השונות נובעות מההישענות על ערכים כגון: תפעול מקצועי, אוכל טעים, טרי ומקומי, שירות מהיר ועם המון חיוך.

"לא רק משפחה- זו הפמיליה"

הדינמיות של ענף האירועים מציבה בפני העוסקים בענף אתגרים לא פשוטים. "האתגר המרכזי הוא להתחדש, לבדל ולהמציא את עצמנו מדי יום כדי לעמוד בקצב המסחרר של ענף אירועים, על מנת שנוכל לשמור על הלקוחות שלנו אצלנו ולגרום להם להעריך את חווית השירות שלנו ולא להסתכל אך ורק על השורה התחתונה של המחיר", אומר מתן.

בין שלל הקשיים בענף, מתן מדבר על הקושי הגדול ביותר והוא לשמר צוות איכותי. "אני עובד קשה להביא את האנשים הכי מתאימים ועובד קשה יותר לשמר אותם. כשזה מצליח, וזה מצליח, זה שווה הכול. זו לא רק משפחה – זו הפמיליה! בסופו של דבר הסיפוק הכי גדול מגיע כאשר לקוח שלנו במקום אחד, בוחר לתת בנו אמון ולקיים את האירוע שלו במקום נוסף שלנו".

החיים בענף האירועים של לה פמיליה ושלוחותיה רוויים באתגרים, במכשולים ובהצלחות ובכל זאת מתן מצליח לאורך כל הדרך לשמור על אופטימיות וחשיבה יצירתית ומסגיר את הסוד שלו- "חיוך  קטן בדרך כלל מסדר הכל".

 

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת