בעלי עסקים שימו לב! פינגווין 3.0 כבר כאן.

עדכוני גוגל – פינגווין 3.0

אז יש לכם מקדם אתרים שאתם משלמים לו כל חודש כסף, אבל אין לכם באמת מושג מה הוא עושה…

ובכל זאת אתם משלמים כי אתם יודעים שלהיות בגוגל זה חשוב היום.

ומכל שפע ההיצע בתחום הפרילנסרים וחברות הקידום הקיימים בשוק איך אפשר בכלל לבחור?

ואיך זה הגיוני שיש חברות שגובות 3,000 ₪ וכאלה שיגבו רק 500 ₪ על אותה העבודה בדיוק?

אז דבר ראשון היזהרו!

מקדם אתרים שפועל בצורת קידום מיושנת ("ספאמרית") יכול מאוד לפגוע באתר שלהם.

ואפילו להביאו למצב בו שם הדומיין שלכם 'יסומן' ע"י גוגל שיחדל מלהציג אתכם בתוצאות החיפוש לחלוטין.

מצב כזה הינו נזק בלתי הפיך שהיציאה ממנו היא אחת: להתחיל הכל מהתחלה, על דומיין חדש ואחר… כבר קרו מקרים!

Attention business owners! Penguin 3.0 is here

 

אז מה זה פינגווין 3.0 הזה ולמה כדאי להיזהר ממנו?

הפינגווין זהו שם לעדכון אלגוריתם של גוגל (לפניו היו גם כמה אחרים: 'פנדה', 'קפאין' ועוד…).

גוגל שם למטרה ראשונה במעלה את הבאת הגולש לתוצאות הכי רלוונטיות ואיכותיות לחיפוש שלו וזאת על ידי עידכונים שוטפים ורבים.  זו גם הסיבה שבגוגל נלחמים באינטנסיביות במקדמים הפועלים בשיטות של ספאם ו"זיבול הרשת". כך, שיטות קידום שעבדו להם פעם היום יגרמו לנזקים כבדים ללקוחותיהם.

 

אז מה אותם שיטות אתם שואלים?

(אם אחת או יותר מהנקודות הבאות מופיעות אצלכם באתר זה הזמן למצוא חברת קידום חדשה…)

 

1. הסוואות טקסט ותגיות מטא – מקדמי אתרים נוטים להחביא בעמודים מסוימים טקסט רק לטובת קידום האתר.

איך עושים את זה? פונט מאוד קטן, מנסים להסתיר בחלק העליון או התחתון של האתר, תחת צבע שמסתיר את הטקסט.

 

2. שימוש אגרסיבי מיידי במילות מפתח – מקדמים שמנסים לקדם באותו עמוד יותר מדי ביטויים (בדרך גלל גם תראו כותרת אתר ארוכה שמלאה בסימני | ) ובנוסף משתמשים במילות המפתח בצורה מאוד אגרסיבית ולא הגיונית לגוף הטקסט.

גוגל של היום לא צריכים שמילת המפתח תופיע מאה פעם בטקסט, מספיקה אפילו פעם אחת בכותרת ופעם אחת בעמוד, כך שאם האתר שלהם רלוונטי בעייני גוגל והגולשים הוא כבר יעלה למעלה…

 

3. פרופיל קישורים בעייתי – לדוגמא: החלפות קישורים בין אתרים, פעם היה נהוג לעשות החלפות קישורים "ראש בראש", מקדם יעביר קישור מאתר של לקוח אחד ויחזיר קישור מאתר של לקוח אחר…

גוגל מזהים מהר מאוד את שיטת הקידום הזאת ו"מענישים" בהתאם. היום, במידה וכן עושים החלפות, הן לא יהיו בשיטת "ראש בראש" אלא מאתרים שונים. כשמומלץ שיהיה קשר בין התכנים בהם עוסקים האתרים.

דוגמא נוספת: הרבה קישורים מאתרים באיכות נמוכה, אתרים כמו אתרי סימניות הרוויים בקישורים בלבד וללא תוכן, אינדקסים חסרי משמעות ואתרי מאמרים שלא מסננים תוכן.

 

אז מה צריך לעשות?

כשאתם לוקחים מקדם אתרים או חברת פרסום אל תלכו על הכי זול – יש הרבה חאפרים בתחום שצריך להיזהר מהם.

כי כמו בכל דבר, הכי זול בדרך כלל עולה לנו יותר בהמשך.

 

לסיכום, שתדעו רק מיקומים טובים...

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת