מיתוג עסקי- מה זה? ולמה חשוב להשקיע בזה?

מיתוג עסקי – לגרום לאנשים להקשיב לך

08/12/2015 ע"י נבו תירם

נתחיל בסיפור קצר…

בתקופת מליון לפני הספירה (לא באמת חשוב הזמן) הייתה ממלכה,

ובאותה עת, התחיל העם לפתח לעצמו מן חיבה לכובע מסוג מסוים,

כך שלאט לאט ראשיהם של תושבי הממלכה החלו להתהדר בכובע הזה.

הכל היה טוב ויפה, אבל המלך, לא אהב את הכובע הזה, וביקש לא לשים אותו.

התושבים כמובן ענו בחיוב, אבל לאט לאט החלו להחזיר את הכובע הנחשק לראשיהם.

המלך עמד בפני דילמה, הוא לא יכול להרוג אף אחד בגלל ששם כובע על הראש (לא נעים..)

אז הוא מצא פתרון:

המלך ציווה על כל הזונות בממלכה לחבוש את הכובע המדובר על ראשיהם, כל יום, כל היום.

חידה: כמה תושבים לדעתכם המשיכו ללכת עם הכובע הזה?

הפכו את הדף כדי לקרוא את התשובה: (0)

המלך בעצם גרם למיתוג של הכובע הזה, להיות שלילי.

ובכך, גרם לאנשים לא לרצות בעצמם שום קשר לכובע.

חשוב לזכור, מיתוג הוא עניין פסיכולוגי, והוא עניין שהולך יד ביד עם זמן וסבלנות,

הוא לא קורה ברגע, אבל הוא קורה כל רגע מסביבנו.. לא תמיד בידיעתנו (בפרסומות וכו' כמובן, אבל לא רק)

זה לא הכובע של הזונות.. אבל אחלה כובע, לא? :)
זה לא הכובע של הזונות.. אבל אחלה כובע, לא? 🙂

מיתוג עסקים בעידן המודרני

אנשים רבים מעדיפים להפסיק לעבוד כשכירים ומקימים עסק עצמאי העוסק בתחום שבו הם טובים או אפילו מצטיינים.

כאשר אדם מסוים נמצא בתחילת הדרך עומדות בפניו לא מעט משימות על מנת לבסס את העסק,

השם שלו, המוניטין שלו ובו בעת גם לחשוב על מיתוג עסקי עבור העסק המתהווה (ושלא נדבר על הוצאות והכנסות)

זה המקום לציין שעסק יכול גם להצליח ללא המיתוג העסקי אך תהיה זו משימה קשה פי כמה,

ומבחינה סטטיסטית, זה לא יהיה צעד חכם לעשות (לא להשתמש במיתוג)

המיתוג יהיה ההרגשה, ההוויה, הרגש שהלקוחות שלך ירצו לחזור ולהרגיש

רוב רובם (אני כמעט בטוח שכולן, אבל זה יומרני מדי לכתוב את זה כאן) של הקניות אותם מבצע הצרכן הממוצע,

מגיעות כמעט רק מרגש. האם אתם מבינים את המשמעות של זה? אני מקווה שלא..

כי אז אני ארגיש פחות מיוחד.. אבל מעיניים של פרסומאי, אני יכול לומר שזוהי תובנה ענקית, ולגמרי הגיונית.

לדוגמה:

נניח שהחלטתי להתחיל להתאמן בחדר כושר מקומי,

והחלטתי לקנות חולצה של חברת ספורט מובילה,

שיורדים לעומק, אפשר להיווכח שסיבות הקנייה הינן:

  • 30% שיהיה לי נוח – סיבה הגיונית לגמרי
  • 30%- עבור תחושת השייכות עם הסביבה בזמן שאתאמן – סיבה רגשית לגמרי
  • ועוד 40% היא נטו כי החלטתי להתחיל להתאמן. ואני רוצה לשייך את עצמי ולהזדהות עם הקהל שמתאמן.

(חשוב לי לציין שאני לא פסיכולוג, והמידע הזה נכון לגבי הצרכן הממוצע ולא לגבי כל אחד. מחקרים הוכיחו, ככה העולם עובד^)

אז אם הם יזרמו על חברת ספורט מסויימת אני זורם איתם גם!

אם הם שותים אבקות חלבון או כל דבר אחר,

האינסטינקט הפסיכולוגי הראשוני שלי יהיה לעקוב אחריהם.

עכשיו תגידו לי אתם, חברת ספורט שתרצה למתג את עצמה באופן מסויים,

באיזה מיתוג עסקי היא תבחר?

תחשבו על זה.. במקרה וזה באמת מעניין אתכם. (התשובה קלה, ומופיעה בפריים טיים ערוץ 2 כל עשר דקות בערך)

מיתוג עסקי מצליח

כמה מילים ממני אליכם

הדבר היחיד שאני יכול לומר לבחור העצמאי המתחיל/המתקדם לא משנה..

מיתוג עסקי היא תכנית לטווח ארוך,

מיתוג עסקי היא תעודת הביטוח שלך שצרכנים שמזדהים עם המיתוג אליו אתה משתייך יהיו איתך תמיד (בתקווה שאתה מספק שירותים טובים כמובן)

אל תצא לדרך בלעדיו, בדיוק כמו שאתה לא יוצא לקניות בלי הפלאפון ארנק מפתחות שלך.. זה אותו משקל! (ובשורה הזאת אני רציני)

אל תגידו שתו לי לקחו לי.. תעזרו באיש מקצוע, תעזרו בגיל אשכנזי, תעזרו בקליינטורה

מלאו את הפרטים שלכם ותנו למקצוענים ביותר בתחום (באחריות) לעשות עבורכם את החשיבה והפעולות.

מחכים לכם במשרדים מלא מלא מוחות מבריקים!

מלאו את הפרטים:

[contact-form-7 id="8" title="טופס יצירת קשר 1"]

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת