איך חברת ייעוץ שיווקי יכולה לעזור לעסק חדש?

מדי יום ביומו נפתחים במדינת ישראל עשרות ואולי מאות עסקים חדשים במגזר הפרטי. כל עסק חדש פותח את שעריו עם חזון משלו ותקווה גדולה להצלחה, אלא שהסיכוי להצליח תלוי במידה רבה בקיומה של אסטרטגיה שיווקית מנצחת אשר תוביל את בית העסק למחוזות התהילה וההצלחה. הניסיון מלמד כי מעורבות פעילה של חברה המתמחה בייעוץ שיווקי, בתהליך כתיבת התכנית, תשדרג במידה רבה את התוצר הסופי ותגדיל אף היא את הסיכוי להצליח בשורה התחתונה.

חברת ייעוץ שיווקי

מיפוי נכון של חוזקות וחולשות הארגון

חברה מנוסה ומוכחת המתמחה במתן ייעוץ שיווקי יכולה לסייע לעסק חדש בראש ובראשונה באמצעות ניתוח אובייקטיבי של חוזקות וחולשות הארגון במתכונת מודל SWOT  הפופולרי – אשר ממנו אף ייגזר היתרון היחסי של בית העסק. חשיבותו של הניתוח נטול הפניות מקבלת משנה תוקף נוכח העובדה שמייסדי החברה לא תמיד יצליחו למפות בצורה הוגנת ומאוזנת את מאפייני הארגון משום שבאופן טבעי הם ייטו לחשוב שהעסק שלהם גובר על מתחריו בכל הקטגוריות. במילים אחרות, עירוב החברה בתהליך התוויית אסטרטגיה שיווקית נועד למנוע הטיות מיותרות אשר יפגעו בתוצר הסופי.

מיפוי קהלי היעד הרלוונטיים

לאחר סיום שלב מיפוי החוזקות והחולשות של העסק, יש לפנות אל עבר איתור ומיפוי קהלי היעד הרלוונטיים מבחינתם של קברניטי העסק. גם כאן חברת ייעוץ שיווקי תעניק ערך מוסף בדמות היכרות עם מגוון רחב של קהלי יעד – תוך שימוש בכלים ושיטות שאינם בהכרח זמינים למי שלא עוסק באופן מקצועי בתחום.

כך, למשל, אם בעלי העסק ידגישו במרבית המקרים אך ורק את המאפיינים הדמוגרפיים והגיאוגרפיים של קהל היעד ויתייחסו למשתנים כמו גיל, מגדר, הכנסה ומקום מגורים, הרי שהם יפספסו ככל הנראה את סט המשתנים הלא פחות חשוב – זה הפסיכוגרפי המתייחס לאורח החיים של קהל היעד ולערכים שעליהם גדלו הצרכנים הפוטנציאליים של המותג. במובן הזה, הניסיון של החברה שמתמחה במתן ייעוץ שיווקי הוא שעשוי לגרום לקברניטי העסק לגלות על קהל היעד שלהם דברים חדשים שכלל לא עלו קודם לכן לדיון.

הצבה של יעדים ריאליים וברי השגה

לבסוף, חשוב מאוד להקפיד על הצבה של יעדים ריאליים וברי השגה לכל אורכה של התכנית האסטרטגית ומהבחינה הזו חברה המתמחה במתן ייעוץ שיווקי למגוון רחב של לקוחות מתחומים שונים יכולה להכניס את בעלי העסק לפרופורציה הראויה ולהבהיר להם שלא את כל היעדים ניתן יהיה להשיג באופן מיידי.

זאת ועוד, אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך הצבת היעדים בתכנית אסטרטגית הוא הצבת נקודות הציון לאורך הדרך. מדובר במהלך חשוב מאין כמוהו משום שללא נקודות ביניים שיסייעו לבעלי העסקים להעריך את הביצועים שלהם בפרקי זמן מוגדרים, עלול להתקבל הרושם המוטה שהחברה אינה משיגה את מטרותיה ומכאן שעדיף לסגור אותה, או לחילופין הרושם שהחברה מצליחה יתר על המידה, ומאותו הרגע הדרך אל עבר מחוזות השאננות המזיקה תהיה קצרה מתמיד.

בסיכומו של דבר חשוב מאוד להתייעץ עם המומחים שיודעים אסטרטגיה שיווקית מהי משום שככל שמדובר בפתיחתו של עסק חדש יש מאין קיימת חשיבות גדולה מאוד לביצוע כל השלבים הראשונים על הצד הטוב ביותר. כל בעל עסק יודע שבמיוחד בהתחלה אין מקום לטעויות – ואלו יימנעו אם תשכילו לשכור את שירותיהם של האנשים שכבר עשו זאת בעבר.

שיתוף הפוסט ברחבי המרשתת